Specialutställningen byggs upp under våren

Utgivningsdatum 15.3.2024 10.28

Specialutställningen Maja och Mörkö öppnas för allmänheten den 26 april 2024. I samband med att utställningen byggs klar är museet stängt den 22–25 april.

Polismuseets nästa specialutställning "Maja och Mörkö – Polisfordon i terräng och trafik" intar utrymmet för tillfälliga utställningar under våren. Flera gamla polisbilar har redan hämtats till museet och färdiga står även olika konstruktioner till exempel för polismotorcyklar och -skotrar som ska visas upp.

– För museibesökarna syns den nya utställningen inte på annat sätt än så att tillträdet till utrymmet för de tillfälliga utställningarna är avstängt för allmänheten med temporära väggar. Den permanenta utställningen Polisen på plats! och barnavdelningen har öppet, berättar forskare Maritta Jokiniemi.

– Under invigningsveckan för den nya utställningen är Polismuseet stängt måndag till torsdag den 22–25 april för att vi på ett säkert sätt ska kunna färdigställa lokalerna. Vi önskar er alla välkomna för att bekanta er med den nya utställningen från och med fredagen den 26 april!

Polismuseets öppettider och undantag: poliisimuseo.fi/sv/oppettider

Polismuseet Startsidans stor nyhet Tammerfors