Under sommarsäsongen är museet öppet längre än normalt

Utgivningsdatum 30.5.2018 10.32

Polismuseet håller dörrarna öppna längre än normalt under sommaren. Museet är öppet under perioden 5.6 - 10.8 från tisdag till fredag klockan 10 - 16 och lördagar klockan 12 - 17.

- I synnerhet under sommarsäsongen är Polismuseet populärt bland turistande familjer. Genom att förlänga våra öppettider strävar vi efter att få så många som möjligt att komma och besöka museet även denna sommar, säger forskare Maritta Jokiniemi .

- Vi vill gärna bli informerade på förhand om grupper som kommer på besök, så att vi kan jämna ut rusningstiderna. Polismuseet är ett lämpligt mål för hela familjen, här finns tre olika utställningar att se på och uppleva. Jag tror att i synnerhet vårt nya virtuella patrullkörningsspel är populärt.

Polismuseet är hela familjens museum i Hervanta, Tammerfors, i anslutning till Polisyrkeshögskolan. Gratis inträde.

» Information om Polismuseets utställningar

Nyheter Polismuseet Press meddelande importerat från gamla sidor