Ett nytt rekordår för Polismuseet: över 26 000 besökare

Utgivningsdatum 13.1.2016 14.51

År 2015 hade Polismuseet över 26 000 besökare, vilket är rekordet i museets historia. Året innan var besökarantalet 21 400.

- Den nya specialutställningen Maktmedel och krävande situationer öppnades i april och särskilt på sommaren besöktes Polismuseet av ett stort antal turister. Vår styrka är att utställningen erbjuder något att se och göra för besökare i alla åldrar. Specialutställningens Polisspel och uppgiften att släpa en docka som väger 80 kg har varit speciellt uppskattade. Specialutställningen kan besökas ända fram till december, berättar Maritta Jokiniemi , forskare vid Polismuseet.

- Vi har också lyckats öka antalet följare i de sociala medierna. Särskilt poliskatten Aamu fick många hjärtan att smälta med sina positiva uppdateringar i de sociala medierna.

Polismuseet finns i Tammerfors i anslutning till Polisyrkeshögskolan och är öppet för allmänheten igen från och med den 19 januari .

Nyheter Polismuseet Press meddelande importerat från gamla sidor