Murupolku

Ota yhteys tieto- ja kuvapalveluumme hero

Ota yhteys tieto- ja kuvapalveluumme

Onko sinulla Suomen poliisiin liittyvä esine tai valokuva, josta haluaisit lisätietoa? Etsitkö poliisin historiaan liittyviä kuvia?

Tieto- ja kuvapalvelumme auttaa: etsimme tietoa ja kuvia arkistoistamme tai autamme sinut eteenpäin muihin tietolähteisiin.

Työpiste, jossa näyttöjä, lankapuhelimia, kaksi tuolia ja pöytä. Kuva Poliisimuseo

Ota yhteys tieto- ja kuvapalveluumme ennen hinnastopalaa sisältö

Palvelemme ja autamme

Poliisimuseon tieto- ja kuvapalvelusta voit kysyä tietoja poliisiin liittyvistä esineistä ja kuvista tai vaikka oman paikkakuntasi poliisilaitoksen vaiheista. Voit myös ostaa kertakäyttöoikeuden kokoelmiimme kuuluviin valokuviin ja filmeihin.

Tieto- ja kuvapalvelumme on maksullista. Alla olevasta hinnastosta näet palveluiden perushinnat. Tarkempaa tietoa saat museosta.

Tavoitat meidät sähköpostitse osoitteesta [email protected]

Hinnasto tieto- ja kuvapalvelun hinnasto sisältö

Tieto- ja kuvapalvelun hinnasto

• Asiantuntijatehtävä, kuten tiedon kerääminen: 86,80 €/tunti (sisältää arvonlisäveron)
  • Poliisimuseon kokoelmiin kuuluvan valokuvan kertakäyttöoikeus: 70,00 € (sisältää arvonlisäveron)
  • Poliisimuseon kokoelmiin kuuluvan elokuvan kertakäyttöoikeus: 210,00 € / alkava minuutti (sisältää arvonlisäveron)

Ota yhteys tieto- ja kuvapalveluumme hinnastopalan jälkeen sisältö

Tietoa esineistä ja kuvista

Jos haluat tietoa esineestäsi tai valokuvastasi, laita sähköpostiin ainakin seuraavat tiedot:

• mahdollisimman tarkat tiedot esineen tai kuvan taustoista ja yksityiskohdista
  • valokuvia
  • mitä tarkoitusta varten etsit tietoa
  • omat yhteystietosi.

Huomaathan, että poliisin virkapuvuista on paljon tietoa Pussihousuista haalareihin -verkkonäyttelyssämme. Tieliikenteen valtakunnallisen erikoismuseon Mobilian verkkosivuilta löydät runsaasti tietoa poliisin ajoneuvoista.

Verkkonäyttely virkapuvuista

Mobilian verkkosivuille

Sukututkimuksen avuksi

Arkistoissamme on vain hyvin rajallisesti ja satunnaisesti tietoja yksittäisistä poliiseista ja heidän työuristaan. Näitä tietoja kannattaa etsiä ensisijaisesti Kansallisarkistosta.

Kun haluat saada tietoja henkilöstä, esimerkiksi suvussa olleesta poliisista, tiedonhakua helpottaa, kun kerrot henkilöstä:

• täydellisen nimen
  • syntymä- ja/tai kuolinajan
  • palveluspaikat ja -ajat.

Tutustu myös verkkosivujemme Selvitys poliisitoimen arkistoaineistosta -sivulla oleviin tietoihin.

Kansallisarkiston verkkosivuille

Selvitys poliisitoimen arkistoaineistosta -sivulle

Kuvatilaus kokoelmistamme

Toimitamme maksullisia kuva- ja filmikopioita kokoelmistamme. Maksulla saat tilaamaasi tiedostoon kertajulkaisuoikeuden. Kerro meille, millaista kuvaa tai filmiä etsit ja mihin tarkoitukseen, niin teemme haun tietokantoihimme ja ilmoitamme sinulle, millaista materiaalia voit saada käyttöösi.

Katso kuitenkin ensin verkkosivuillamme oleva kuvapankki: siellä olevia kuvia voit käyttää maksutta esimerkiksi lehtijutuissa ja esitelmissä, jotka liittyvät poliisin historiaan ja Poliisimuseoon. Kuvia käyttäessäsi mainitse aina lähde eli Poliisimuseon kokoelmat.

Myös Finna.fi-hakupalvelusta löydät poliisiaiheisia kuvia. Finna.fi on museoiden, arkistojen ja kirjastojen yhteinen palvelu.

Kuvapankkiin

Finna.fi-hakupalveluun

Haluatko lahjoittaa aineistoa Poliisimuseoon?

Jos haluat tarjota esinettä tai aineistoa Poliisimuseon kokoelmiin, ota meihin yhteys etukäteen. Ethän lähetä museoon esineitä tai aineistoa sopimatta asiasta ennakkoon.

Otamme vastaan ainoastaan lahjoituksia eli emme maksa esineistä tai aineistoista.

Huolehdimme museon kokoelmiin kuuluvan aineiston dokumentoinnista ja säilyttämisestä. Emme voi esitellä kaikkia kokoelmiimme kuuluvia esineitä tai muuta aineistoa osana näyttelyitä, eli lahjoitusaineisto ei välttämättä näy museovieraille.

Ota yhteys tieto- ja kuvapalveluumme linkkilista oikea palsta

Kuvapankki banneri