Tervetuloa Poliisimuseoon talvilomalla – olemme viikolla 9 avoinna arkisin normaalia pidempään

Julkaisuajankohta 13.2.2024 13.10

Pohditko tekemistä talvilomalle? Tule tutustumaan Poliisimuseoon Tampereelle!

Olemme kaikille avoin ja ilmainen museo Tampereen Hervannassa. Esittelemme Suomen poliisin historiaa ja toimintaa keskiajalta nykypäivään asti.

– Poliisimuseossa voit esimerkiksi istahtaa poliisimaijan kyytiin, ottaa kuvan itsestäsi epäiltyjen rekisteröintituolissa ja katsella vanhoja poliisiaiheisia filmejä. Lapsille on oma osasto, jossa pienet museovieraat saavat pukeutua poliisihaalareihin, kertoo tutkija Maritta Jokiniemi.

Tampereen alueen talvilomaviikolla 26.2.–3.3. museo on avoinna arkisin tunnin normaalia pidempään eli tiistaista perjantaihin kello 10–16. Lauantaina 2.3. olemme avoinna kello 12–17. Maanantaisin ja sunnuntaisin museo on suljettu.

Rakennamme parhaillaan huhtikuun lopussa avautuvaa erikoisnäyttelyä "Maijat ja möröt – Poliisin ajoneuvoja maastossa ja maanteillä", joten osa museon tiloista on pois käytöstä. Museon perusnäyttely ja lastenosasto Pokela ovat normaalisti avoinna.

Poliisimuseo Tampere