Uutta museossa: nouse poliisipartio 501:n kyytiin ja kokeile taitojasi poliisina

Julkaisuajankohta 18.5.2018 10.01
Uutinen

Huomasitko vastaantulevan auton rekisteritiedoissa jotakin outoa? Kääntyikö edellä ajava auto kiellettyyn ajosuuntaan? Paljonko keräisit pisteitä pelissä poliisiauton apukuljettajana?

Poliisimuseossa on nyt tarjolla uusi, elämyksellinen ajokokemus poliisiauton kyydissä. Poliisimaijaan on rakennettu 360-videokuvauksen avulla havaintopeli, jossa museovieras voi toimia apukuljettajana ja havainnoida ympäristöä virtuaalilasien avulla.

Pelissä apukuljettajan tehtävänä on huomata partioajon aikana liikennerikkomuksia, tärkeitä radioviestejä ja rekisteritietoja sekä muita poliisin työlle olennaisia asioita. Partio 501:n kyytiin pääsee kerrallaan yksi apukuljettaja. Muut museovieraat voivat seurata ajoa poliisimaijan takaosassa kuljetustilan näytöstä.

- Poliisin kalusto ja varsinkin poliisimaijat ovat aina olleet suosituimpia esineitä näyttelyssämme, ja vieraat ovat toivoneet pääsevänsä myös ratin taakse. Tämä elämyksellinen ajokokemus vastaa siis vieraidemme toiveisiin, kertoo intendentti Tiina Tuulasvaara-Kaleva .

- Pelin käyttöönotto ajoittuu sopivasti kansainväliseen museopäivään, jota vietetään 18.5., Tuulasvaara-Kaleva iloitsee.

Peli sopii kaikenikäisille museovieraille.

Poliisimuseo sijaitsee Tampereen Hervannassa Poliisiammattikorkeakoulun yhteydessä. Museo on kaikille avoin, ja sinne on vapaa pääsy.

Poliisimuseo Tiedote tuotu vanhoilta sivuilta Uutinen