Poliisimuseossa jälleen ennätysvuosi: kävijöitä yli 26 000

Julkaisuajankohta 13.1.2016 14.50

Poliisimuseossa kävi vuonna 2015 yli 26 000 vierasta, mikä on museon historian ennätys. Edellisvuonna kävijöitä oli 21 400.

- Uusi erikoisnäyttely Voimaa ja vaativia tilanteita avattiin huhtikuussa ja varsinkin kesällä matkailijat löysivät todella hyvin Poliisimuseoon. Vahvuutemme on, että näyttelymme tarjoaa näkemistä ja tekemistä kaikenikäisille. Varsinkin erikoisnäyttelyn Poliisipeli ja 80-kiloisen nuken raahaus ovat saaneet kiitosta. Erikoisnäyttelyyn ehtii tutustua vielä joulukuuhun asti, kertoo Poliisimuseon tutkija Maritta Jokiniemi .

- Olemme onnistuneet myös sosiaalisessa mediassa kasvattamaan seuraajien määrää. Varsinkin somepoliisikissa Aamu sulatti sydämet hyvänmielen päivityksillään.

Poliisimuseo sijaitsee Tampereella Poliisiammattikorkeakoulun yhteydessä ja on avoinna yleisölle jälleen 19. tammikuuta alkaen .