Poliisimuseoon syksyllä kaksi uutta näyttelyä

Julkaisuajankohta 19.2.2010 0.00

Syksyllä 2010 Poliisimuseossa nähdään kaksi mielenkiintoista näyttelyä: Todisteena kuva ja Liikkuvan poliisin arki .

Todisteena kuva antaa näkökulmia teknisen rikostutkijan työhön valokuvien kautta. Onnettomuuskuvat on otettu suoraan rikospaikalta. Kuvia voi tarkastella niin ammattivalokuvaajan, rikospoliisin kuin historioitsijan silmin. Jokaiseen kuvaan liittyy muistiinpanot rikostutkijan esitutkinnasta. Tämän lisäksi vanhoja kuvia ovat kommentoineet valokuvaaja ja historioitsija.

Liikkuvan poliisin arki juhlistaa liikkuvan poliisin 80. juhlavuotta. Keväällä 2010 järjestetään liikkuvan poliisin henkilökunnan kesken valokuvauskilpailu, jonka parhaimmat otokset tulevat esille Poliisimuseoon. Tämän lisäksi näyttelyssä nähdään kuvaesitys liikkuvan poliisin historiasta. Museovieraat voivat ihastella näyttelyssä liikkuvan poliisin kaluston helmeä: Jaguar-partioautoa.

Näyttelyt ovat esillä Poliisimuseossa 24.9. - 18.12.2010.