Poliisimuseon suunnittelukilpailu lapsille ja nuorille ratkesi

Julkaisuajankohta 20.3.2008 0.00

Poliisimuseon lastenkamari Pokelan tunnuksesta järjestetty suunnittelukilpailu 5 - 14-vuotiaille lapsille ja nuorille on ratkennut. Kilpailun voittajaksi valittiin 9-vuotiaan Suvi Syrjäsen piirtämä merkki. Merkissä on tassunjälki, joka voidaan tulkita poliisin miekkaleijonan jäljeksi.

Pokelan tunnuksen suunnittelukilpailuun tuli määräaikaan mennessä 457 kilpailutyötä 345 lapselta. Voittaneesta suunnitelmasta tehdään lastenkamari Pokelan virallinen tunnus, jota käytetään muun muassa hihamerkkinä lasten poliisihaalarissa.

Suunnittelukilpailun yksitoista parasta palkittiin Poliisimuseossa 6. maaliskuuta pidetyssä tilaisuudessa. Tilaisuuteen oli kutsuttu finalistit perheineen, ja sen juonsi television lastenohjelmista tuttu Ransu Karvakuono.

Pokelan merkin suunnittelukilpailun finalistit:

1. Suvi Syrjänen jpg, 83,2 kB
  2. Eetu Maijanen jpg, 58,9 kB