Poliisimuseo kiinnosti yleisöä Tampereen päivänä

Julkaisuajankohta 30.9.2008 0.00

Poliisimuseossa kävi Tampereen päivänä 28.9. yhteensä noin 620 vierasta. Museo sai kävijöiltä kiitosta poliisihistorian mielenkiintoisesta ja monipuolisesta käsittelystä sekä näyttelyn visuaalisesta toteutuksesta. Eniten kiinnostusta herättivät mustamaija, lasten poliisikamari Pokela ja liikkuvan poliisin takaa-ajofilmit.

Valtakunnallinen Poliisimuseo esittelee Suomen poliisin historiaa 900 vuoden ajalta. Näyttelyssä on esineistöä univormuista kulkuvälineisiin sekä satoja mielenkiintoisia valokuvia ja harvinaisia filmejä.

Museo avasi ovensa yleisölle 22.9. Poliisimuseo sijaitsee Tampereen Hervannassa Poliisiammattikorkeakoulun yhteydessä, ja se on avoinna arkipäivisin kello 10 - 15. Museoon ei ole pääsymaksua.