Museo kesäkaudella avoinna normaalia pidempään

Julkaisuajankohta 17.6.2019 10.02

Poliisimuseo pitää ovet kesäkaudella avoinna arkisin normaalia pidempään. Museo on avoinna 18.6. - 9.8. tiistaista perjantaihin kello 10 - 16 ja lauantaisin kello 12 - 17.

Museo esittelee Suomen poliisin historiaa ja poliisin toimintaa keskiajalta nykypäivään asti.

- Uusi perusnäyttely avautui juuri, ja siellä voi tutustua esimerkiksi noitavainoihin, valtionpetoksiin ja nykypäivän kyberrikollisuuteen. Esillä on eri aikakausien rikos- ja onnettomuustapauksia ja niihin liittyviä tarinoita sekä esimerkiksi Rikosmuseon kokoelmiin kuuluva mestauskirves, kertoo tutkija Maritta Jokiniemi .

Lapsivieraille tarkoitettu poliisikamari Pokela uudistui alkuvuonna. Pokelassa riittää tekemistä: kokeile taitojasi liikenteen ohjaajana ja istu poliisiauton rattiin, kurkista poliisiaseman taukohuoneeseen, testaa Robo-Kyttää sekä tutki, mitä Poliisipäällikkö Jeppe Sankari puuhaa.

- Monille pikkuvieraille yksi tärkeimmistä asioista museossa on se, että lapset voivat pukea Pokelan omat poliisihaalarit päällensä. Isommille museovieraille on tarjolla rikospaikkapeli, jossa selvitetään kassakaappimurto. Virtuaalilaseilla toimivassa partioajopelissä pääsee mittaamaan taitojaan poliisiauton apukuskina.

Poliisimuseo on koko perheen museo Tampereen Hervannassa Poliisiammattikorkeakoulun yhteydessä. Sisäänpääsy on ilmainen.

» Tietoa Poliisimuseon näyttelyistä